onsdag 8 juni 2011

Serien och Sverigecupen

Sen jag skrev sist så har jag hunnit med att kör två serie tävlingar, en i Tomelilla och en i Huskvarna. Och en Sverige cup i Helsingborg. Söndagen den 29 Maj var det årets andra deltävling i serien södra i Tomellila, jag körde div2. Fick en riktig kanonstart i första heatet och var tvåa in i första kurvan, skulle försöka köra om på yttern i andra kurvan men istället tappade jag några platser:( Några svängar senare krokade jag ihop med en annan förare så vi ramlade lite lätt båda två, men var snabbt uppe igen och körde sen upp mig till en tredje plats. Andra heatet rullade på bra hela tiden utan några större misstag, blev tvåa till slut vilket jag är nöjd med. Laget vann totalt före Hörby.

Den 6 Juni var det dags igen för serietävling i Huskvarna, denna dagen kan sammanfattas med tre ord: VÄRME, SAND, SVETT...Blev jäkligt varmt och svettigt pga att banan ligger i en stor "håla", så det blev nästan helt vindstilla på banan, tur att det fläktade lite i depån.Körningen gick bättre än jag förväntat mig, för jag brukar inte köra speciellt bra i sand.Blev åtta i första heatet och fyra i det andra. Laget blev tvåa, men vi leder fortfarande totalt.

Dagen innan Huskvarna var jag och körde Sverige Cupen i Helsingborg. Sverige cupen är kval tävlingar för att få köra Sm i motocross (om man inte har elitlicens) Blev mycket kört denna dag men dubbla träningar, ett kval heat och två final heat. Fick en dålig start i första heatet och körde dåligt så jag blev bara 27a..Tror jag körde dåligt pga att jag sladdade omkull två gånger i kvalheatet och tappade förtroendet för fästet på banan. Andra finalen gick bättre när jag lyckades slappna av lite mer. Blev 17e i sista heatet och 22a totalt, är inte jätte nöjd med resultatet men det var en jäkligt kul tävling iaf. Tyvär krockar nästa Sverige cup men Enduro sm…


Serien Tomellila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar