onsdag 15 juni 2011

4e plats IGEN!

Blev en 4e plats i årets upplaga av Baboons 24 timmars tävling i Tyskland. (var 4a även förra året) Tävlingen gick i år i skogarna utanför Lautzis Ring mellan Berlin och Dresden. Starten gick kl 18.00 på Lördag kvällen och målgången var kl 18.00 på Söndag kvällen. Varje lag bestod utav 4st förare, i mitt lag körde Jag, Jens Andersson, Nicklas Pålsson och Anders Åkesson. Vi var hela 4st lag från Fmck Hässleholm och ett från Helsingborg så service depån blev ganska stor. Startsträckan tog jag hand om, vi startade med avstängda motorer och händerna uppsträckta i luften. Min hoj startade direkt och jag var tvåa i starten, körde om killen som tog starten redan efter några svängar. Det dammade något fruktansvärt under hela tävlingen men speciellt det första varvet, så det var ganska svårt att komma om förarna i den klassen som startade innan oss. Missade en sväng i dammet och fick vända och tappade ledningen men jag kunde återta den ungefär ett varv senare, så vi ledde en bit av tävlingen iaf ;) Körningen flöt på bra för alla i vårt lag ända fram till morgonkvisten då Jens blev påkörd och slog runt framlänges och bröt nyckelbenet, men han körde ändå klart varvet!!Måste ha gjort jävligt ont.. Blev ju lite mindre vila mellan körpassen sen, och banan blev rejält hålig. Så det var ett ganska trött lag som till slut rullade in som 4a i mål. Aldrig kul att missa pallen men vi blev ju 4a av cirka 200a lag så vi får vara nöjda ändå.
Efter tävling skulle alla köra i en kortege in på Lautzis Ring för prisutdelning. Var ganska häftigt att se ca 800 enduro förare köra runt på en racerbana.

Prisutdelningen

Är man trött kan man sova överallt;)

Alla från Fmck Hässleholm


En liten del av parkerade hoja innan prisutdelning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar