tisdag 26 april 2011

Mx Champ

Körde Mx Champ tävling i Strömsnäsbruk i Söndes. Blev inte min mest lyckade tävling..Började med att kroka ihop lite med han som stod bredvid mig i starten på första heatet, så jag ramlade ca 3m efter startgrinden:( Lyckades köra upp mig till 3e plats i senior klassen trots en fruktansvärd kramp i underarmarna de sista 5 varven..I andra heatet fick jag en mycket bättre (svårt med sämre) start, ledde senior klassen i början men tappade ledningen några varv innan mål när jag började få kramp i den ena underarmen igen:( Ett par varv innan mål så fick jag ett framhjuls släpp i en sväng som jag var helt oförberedd på sä jag landade på sidan och slog i axeln lite och tappade andan, inget allvarligt men tog lite tid innan jag kom iväg så blev ingen bra placering i det heatet. Blev 5a totalt i senior klassen.Kunde som sagt gått lite bättre men det är frmförallt mina underarmar som är det stora problemet...Måste komma på någon lösning snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar